staram się ścigać wzór niedościgniony ale gdzie mi tam do Waćpana (Ciebie)
słusznie, słusznie, próbuj :lol:
niestety mam ostatnio baaaardzo mało czasu na net i nie mogę rozwinąć swej upierdliwości w pełnej krasie, ale też próbuję :lol:
ok.
a jak z przymrozkami, kończymy na ten rok :?: :jump:
Witam, ponieważ mam dość mocno zasyfione okolice EGR-a, postanowiłem go zaślepić. Najpierw z ciekawości zdjąłem wężyk, żeby się przejechać i zobaczyć, czy będzie różnica w jeździe. Odczucia (może subiektywne): lepiej reaguje na manewrowaniem pedału gazu, zmniejszyło się dymienie podczas mocnego butowania (w zasadzie zniknęło, bo zbyt mocno nie dymił), silnik zrobił się bardziej elastyczny. Niestety po kilkunastu kilometrach zapaliła się kontrolka silnika i wypluło błąd: 16785 (Zawór EGR - wykryty mały przepływ). Szkoda, że nie zrobiłem zrzutu przed wykasowaniem, ale pamiętam, że wystąpił przy małej prędkości i niewielkich obrotach (ca 40 km/h, 1400 obr/min). Zacząłem grzebać w forum i znalazłem wątek: EGR . Zrobiłem jak wg sugestii, jednak u mnie tak wysokie wartości jak 33768 nie zostały przyjęte, udało mi się wpisać coś około 27000. Pojeździłem trochę i na razie jest ok. Niedługo wybieram się w dłuższą trasę (do Chorwacji) i obawiam się, że błąd może znowu się pojawić.
Czy ktoś zaślepiał już EGR w BJB i jak udało się obejść ten błąd? No chyba, że się nie pojawił.
[ Dodano: Sob 09 Lip, 11 21:01 ]
Niestety, błąd znów się pojawił:
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Control Module Part Number: 03G 906 016 DJ HW: 028 101 188 3
Component and/or Version: R4 1,9L EDC 0000SG 6250
Software Coding: 0000071
Work Shop Code: WSC 73430 790 00000
1 Fault Found:
16785 - EGR System: Insufficient Flow
P0401 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 1806 /min
Torque: 34.0 Nm
Speed: 29.0 km/h
Load: 13.3 %
Duty Cycle: 14.7 %
Bin. Bits: 11000000
Mass Air / Rev.: 225.0 mg/str
Mass Air / Rev.: 485.0 mg/str
to co próbowałeś kodować to jest dal silników ASV/AHF/ASZ itd.
w naszych silnikach trzeba zmieniać właśnie mapę jak pisze Krzych,
a błąd na pewno się pojawi, u mnie jak skasuję to wraca na pewno w ciągu 24h
tadfi, oprócz samego zaslepienia trzeba go również systemowo wywalić i wtedy nie będzie tematu
Planuję to zrobić, ale nie ma na razie sensu, muszę się pozbyć najpierw tego błędu.
no własnie o tym piszę, że jak go vagiem usuniesz to nie będzie siał błędów :wink:
Nie za bardzo rozumiem, da się wyłączyć EGR Vagiem (VCDS-em)? Z postów powyżej wynika, że nie.
u mnie po wczesniejszej zmianie sprężarki na gt17, wywaleniu kata i egr nigdy nie miałem wywalonego błędu, wydaję mi sie że to dotyczy raczej wszystkich tdi z usuwaniem egra.
Dokładnie nie wiem jak sie ustawia vagiem, niech się fachowcy lepiej wypowiedzą
Ktoś się bawił w częściowe zaślepienie egr'a? - blacha z dziurką (np fi 8mm) ?
Nie blokuje się wtedy całkowicie przepływu ale...
Narazie testujemy na motorowni kolegi w audi a4, kontrolka na szafie się nie pojawia ale błąd po podpięciu kabla jest że niewłaściwe pracuje egr. Auto jeździ lepiej.
Na dniach planuje przetestować u siebie i ciekaw jestem jak skodowy komp do tego podejdzie i mimo wszystko czy wywali kontrolkę? :roll: .
Próbował ktoś bez gmerania w mapach zmienić jakieś nastawy vcds'em ?
Ja testowałem u siebie zaślepkę z otworem, zawór mam sprawny i nie odczułem żadnej różnicy. Przy zaślepieniu pełną różnica jest wyraźnie zauważalna. Niestety trzeba wydać kasę na usunięcie EGR-a z softu. Kolega opracowuje właśnie emulator zaworu EGR (znacznie tańsze rozwiązanie). Potrzebna jest jednak osoba z okolic Dobrej/Limanowej do testów.
pytanie za sto punktów - co nam daje zaślepienie EGR w wersji "z dziurką" ?
(oprócz tego, że dziurka pierwsza zarośnie syfem...)
Z dziurka nie wiem, ale z dziurkami daje to ze mniej syfu wraca przez kolektor, mnie EGR zaczal juz wariowac raz. Zostal wyczszczony, i dana zostala blaszka z dziurkami, przez co zasyfi sie znacznie wolniej.
no dobra, ale mnie chodzi o cos innego - bo w końcu fizyka jest jedna :roll:
skoro dajecie przesłonę w swietle przwodu, z blaszki, z dziurami - to syf niesiony z wydechu będzie się dalej osadzał, bo tego nic nie zmieni... będzie się zatem osadzał w najwęższym miejscu - czyli na blaszce z dziurami ! w efekcie dziury się zapchają (szybko) i wywali błąd EGR... ile kto jezdzil na tej blaszce ?
Diesel Service Śmietana
43-210 Kobiór
ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16
skoro dajecie przesłonę w swietle przwodu, z blaszki, z dziurami - to syf niesiony z wydechu będzie się dalej osadzał, bo tego nic nie zmieni... będzie się zatem osadzał w najwęższym miejscu - czyli na blaszce z dziurami ! w efekcie dziury się zapchają (szybko) i wywali błąd EGR... ile kto jezdzil na tej blaszce ?
Ja jezdze rok, o ile nie dwa... sory ale na prawde nie pamietam. Bledow brak, auto chodzi super.
Spoko potestuję, nic to nie kosztuje, założenie blaszki 10 min i będą testy. Po pół roku rozkręcę i zobaczymy co się tam osadzi i czy zaklei dziurki. Niestety w całkowite zaślepianie nie chce mi się na razie bawić i zmieniać mapy a dwa - czytałem (nie wiem ile w tym prawdy) że przy dpf'ie całkowite zaślepienie nie jest wskazane, bo szybciej ten filtr się zawala. To też można byłoby przetestować, podłączać kompa i sprawdzać co jakiś czas % syfu w filtrze.
[ Dodano: Sro 02 Paź, 13 20:27 ]
Zamieszczone przez Tippo
Na dziurawej bledow nie bedzie, mam tak w BKC od roku zrobione
Z dziurka nie wiem, ale z dziurkami daje to ze mniej syfu wraca przez kolektor, mnie EGR zaczal juz wariowac raz. Zostal wyczszczony, i dana zostala blaszka z dziurkami, przez co zasyfi sie znacznie wolniej.
ale Ty masz... benzynę :shock:
a to inna bajka
[ Dodano: Sro 02 Paź, 13 22:52 ]
Zamieszczone przez cysterniarz
czytałem (nie wiem ile w tym prawdy) że przy dpf'ie całkowite zaślepienie nie jest wskazane, bo szybciej ten filtr się zawala.
źródło jakieś ?
a tak na chłopski rozum - to jest odwrotnie... zaślepienie egr-a powoduje mniejszą ilość spalin w dolocie - czyli mniejszą ilość sadzy w wylocie
a co za tym idzie WOLNIEJSZE "zawalanie" dpf-a :roll:
Diesel Service Śmietana
43-210 Kobiór
ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16
forum seata, paska, vw, tdi. Mówię, biorę to z przymrużeniem oka bo jedni piszą tak inni śmak. Ktoś tam krzyczał że po 2k km wywaliło mu zabicie 60% inny że też szybko rośnie i sam co jakiś czas aktywuje wypalanie ręcznie.
Inni twierdzą właśnie tak jak Ty, ale teorie narazie pomijam bo szukam potwierdzonych faktów.
Komentarz